poniedziałek, 8 października 2012

Zrodzony ze srebra - Patricia Briggs

Jest jedyna w swoim rodzaju. Wyjątkowa i niepowtarzalna. Cierpi na kompleks obrońcy uciśnionych i nie potrafi sobie odpuścić. Nadmiar honoru niejednokrotnie odbija jej się solidną czkawką. Twierdzi, że jej siłą jest umiejętność przystosowania się. Bezczelnie kłamie - sama zmienia otoczenie i rzeczywistość tak, aby pasowały do jej prywatnej wizji.
Cała ona - Mercedes Thompson, kojot nie całkiem pospolity. Nie boi się złego wilka, ale pęka przed własną matką. Bohaterka pełną gębą. Nic dziwnego, że znowu wpada po uszy w niezłe bagno. Tym razem udaje jej się wsadzić nos całkiem głęboko w tajemnice nieludzi, a ukochany wilkołak...

Los i wspomnienia nie dają Mercedes Thompson ani chwili na złapanie 
oddechu. Ledwie opadł pył, a znów trzeba ruszać do boju. 



Mercedes Thompson jest kobietą niezwykłą, a mianowicie jest zmiennokształtną. Zmienia się w kojota, żyje w społeczeństwie wilkołaków i ma niespotykany dla kobiety zawód. Jest mechanikiem i to uwielbia. Koło Mercedes zawsze krążą kłopoty i tym razem nie bywa inaczej. Podczas spotkania z ukochanym popada w małe kłopoty, które również przysparzają dalszy ciąg kłopotliwych sytuacji. Oprócz tego jej współlokator przestaje panować nad sobą. I także ten problem Mercedes bierze pod swoje skrzydła przez co traci dobrych przyjaciół.

,,Zrodzony ze srebra" to piąta część ,,Serii z Mercedes Thompson", lecz niestety było to moje pierwsze spotkanie z tą serią. Na szczęście, dzięki zapobiegliwości autorki, która przypomina nam o najważniejszych faktach z poprzednich część, mogłam swobodnie czytać tę część bez żadnego gubienia się w toku wydarzeń. Więc jeśli nie poznaliście poprzednich części możecie swobodnie zaczynać od tej, choć osobiście nie lubię rozpoczynać spotkanie z serią od środka. 

Książka ,,Zrodzony ze srebra" to było dla mnie bardzo miłe spotkanie, które przysporzyło mi ciekawe wieczory, gdyż poświęciłam na nią kilka dni, by mieć pewne fajne spotkania z książką. Mimo, że zaczęłam tę serię od piątej części to miałam dość czasu, żeby polubić główną bohaterkę, która to sprawiła, że mam chęć po sięgnięcie poprzednich części, jak i następnych, gdy się ukarzą. Mercedes popadała w różne dziwne sytuacje, lecz zawsze w ciekawy sposób się z nich wydostawała i po prostu polubiłam o tym czytać.

Ocena 5,5/6
Za książkę serdecznie dziękuję!!!
 

6 komentarzy:

  1. Muszę się zaznajomić ze wcześniejszymi częściami, bo widzę, że to coś jak najbardziej dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Hm... Jeszcze się nad nią zastanowię. Na początku musiałabym zapoznać się z wcześniejszymi tomami:)
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ciągle poluję na tę serię, a u mnie w biblio jej nie ma :( Ale mam nadzieję, że w końcu ją jakoś dorwę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam dużo dobrego o serii z Mercedes Thompson. Zresztą twoja opinia również jest bardzo pochlebna, dlatego jestem ogromnie zaintrygowana tym cyklem i muszę go koniecznie poznać w wolnej chwili.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio czytam o tej serii same pozytywne recenzje. Mam ją całą na półce, ale jakoś nie mogę się zebrać, aby nadrobić zaległości :) Może kiedyś mi się do uda :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!!