poniedziałek, 24 września 2012

Dym i lustra - Neil Gaiman

 Każde z opowiadań przedstawia historie dziejące się na pograniczu świata rzeczywistego i światów alternatywnych. Jest to nowe wydanie, w dotychczasowej cenie Czytelnicy otrzymują nowe wydanie wzbogacone o 5 nowych nie publikowanych wcześniej opowiadań.
 Zebrane w tej książce historie pochodzą z niezliczonych krain „Po drugiej stronie lustra”. Są wytworem bujnej wyobraźni Neila Gaimana - jednego z największych współczesnych mistrzów literatury fantastycznej. Opowiadają o wydarzeniach zabawnych, wzruszających, budzących grozę lub po prostu cudownych. Łączy je nie tylko osoba autora, ale przede wszystkim niezwykła sugestywność i oryginalność kreowanych wizji.





,,Dym i lustra" jest to zbiór opowiadań wydanych na przestrzeni lat przez Neila Gaimana. Znajdziemy w niej ich około trzydziestu o przeróżnych tematach, lecz każde potrafi na swój sposób przyciągnąć czytelnika. Pierwsze opowiadanie nosi tytuł ,,Prezent ślubny". Opowiada nam historię małżeństwa, które w dniu swego ślubu dostali list z opisem tego wyjątkowego dla nich dnia, który z biegiem czasu zmienia swoją treść na bardziej negatywną. I to właśnie ta historia mnie przekonała do tej książki.

Książka bardzo mi się spodobała i mimo, że nie lubiłam do tej pory opowiadań to z wielką chęcią oraz zaciekawieniem pogrążałam się w dalsze stronice tej pozycji. Myślę, że dzięki niej w przyszłości sięgnę po inne zbiory opowiadań, a już na pewno po Gaimana, którego twórczość wywarła na mnie wielkie wrażenie. Choć pośród tylu opowiadań nie wszystkie przypadły mi do gustu to i tak były to małe szczegóły, które znikały przy następnej wspaniałej historii. 

Niektóre opowiadania, które znajdziemy w ,,Dym i lustra" są napisane w pierwszej osobie, które pobudzą wyobrażenie, że czytamy opowieści samego autora, które przypominają o prawdziwym bohaterze przy jakimś np. nadnaturalnym wydarzeniu. Oprócz opowiadań w tej książce znajdziemy także historyjki dotyczące ich powstania, które potrafią także spodobać się czytelnikowi. Niektóre są to zwyczajne i czasami nudne sytuacje, które doprowadzają do powstania jakiegoś dzieła, lecz niekiedy są to niespotykane sytuacje, które sprawiają, że odbiorca chce jak najszybciej dowiedzieć się o jej skutkach. Polecam tę książkę wszystkim, którzy przeczytali w swoim życiu wiele książek i którzy chcą sięgnąć po książkę do której mogą sięgnąć powtórnie na dziesięć minut by przypomnieć sobie swoje ulubione opowiadanie.

Ocena 5,5/6
Za książkę serdecznie dziękuję!!

9 komentarzy:

  1. Miałam okazję czytać jedną książkę Gaimana, a mianowicie "Nigdziebądź", który mnie zachwycił, mimo że miałam opory przed lekturą. Dlatego myślę, że z chęcią sięgnę po inne dzieła tego autora, którego styl bardzo przypadł mi do gustu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam ogromną ochotę na tę książkę!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio czytałam kilka antologii, które bardzo przypadły mi do gustu a z reguły byłam wielką przeciwniczką wszelkich opowiadań. ,,Dym i lustra''wydaje się być ciekawą pozycją, więc dam jej szansę poznania jak trafi się ku temu odpowiednia okazja.

    OdpowiedzUsuń
  4. Za jakiś czas chętnie przeczytam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakoś nie mogę się przekonać do tej pozycji..

    OdpowiedzUsuń
  6. Gaiman to jeden z nielicznych przedstawicieli nurtu fantasy, którego mam jeszcze ochotę poznać. dym i lustra są na mojej liście.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze nie miałam okazji przeczytać żadnej książki tego autora, ale po recenzjach widzę, że pora to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!!