środa, 25 lipca 2012

Kwiat paproci - Dominik Sokołowski

Tysiącletnie Cesarstwo Arkadyjskie to kolebka cywilizacji, depozytariusz Prawdziwej Wiary. Od lat jego władcy przejadają jednak dorobek minionych pokoleń, a jego fundamenty podgryzają herezje, pałacowe intrygi i ludowe niepokoje. Podupadające imperium będzie też musiało stawić czoło rosnącej na Wschodzie niszczącej sile, z jaką nie spotkało się w całej swej historii.
Isaakios, wygnany następca tronu, postanawia walczyć o swe dziedzictwo. Wraz z wiernym centurionem wyrusza w podróż, podczas której z chłopca zmieni się w mężczyznę i pozna cenę władzy. W tym samym czasie piękna agentka inkwizycji Michelle tropi obrzydliwą sektę w stolicy Arkadii, a rycerz Ilias zdąża do barbarzyńskiej Vindlandii, żeby pomścić śmierć ukochanej.
Troje bohaterów nawet nie podejrzewa, że ich losy splotą się z wydarzeniami zapowiedzianymi w skrywanym przez Kościół apokaliptycznym proroctwie...

Premiera: 24 lipca 2012
Isaakios, gdy był małym chłopcem zamordowali mu matkę. Nie był zwyczajnym chłopcem, był cesarzem. Teraz po latach ukrywania się wyrusza w podróż wraz ze swoim opiekunem w celu odzyskania tronu. Dla Iliasa po latach dostatecznego życia zamordowali żonę oraz nienarodzonego syna. Teraz  wraz z giermkiem wyrusza w niebezpieczną podróż, by zemścić się na oprawcach. Michelle była porzucona przez rodziców, jako mała dziewczynka żebrała i kradła. Z tego nieszczęsnego życia uratował ją inkwizytor. Oddał ją najpierw do sierocińca, lecz po paru latach sam wziął się za jej wychowywanie na agentkę inkwizycji. Teraz Michelle tropi ślady sekt.

Książką ,,Kwiat paproci" zainteresowałam się, gdy dowiedziałam się, że jest to polskie fantasy. Do tej pory nie miałam przyjemności czytać tego gatunku spod pióra polskiego autora, więc zapragnęłam to nadrobić, choć opis nie brzmiał dla mnie przekonująco. Szczęście dla mnie, że nie zwracałam na niego uwagę przy wyborze pozycji do przeczytania, gdyż ominęłabym naprawdę dobrą lekturę, która zafascynowała mnie swoim światem i przygodą bohaterów. Ta delikatna książka posiada w sobie niesamowicie mocną historię.

,,Kwiat paproci" nie jest to książka, w której znajdziemy prosty język, gdyż pióro autora jest bardzo obrazowe, który w tej książce jest idealne. Wszelkie opisy, które znajdziemy są w sam raz dopasowane do potrzeb czytelnika, więc nie ma sposobności by kogoś znudziły lub czegoś dla odbiorcy zabrakło. Sami bohaterowie także przypadli mi do gustu, gdyż mamy trzech bohaterów od których nie można się oderwać. Każdy z nich przebywa własną niebezpieczną przygodę, nieraz krwawą, by ich losy się splotły z przepowiednią. Jedną z wielu zalet tej książki także jest podział książki, więc nie ma powody by martwić się, że pogubimy się w biegu wydarzeń, gdyż przygody każdej postaci mamy od siebie rozdzielone.

Ocena 6/6
Za książkę bardzo dziękuję!!

4 komentarze:

  1. Jestem co raz bardziej ciekawa tej książki, więc z pewnością sięgnę po nią najszybciej jak się da :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety, książka nie dla mnie :/

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie książka nie dla mnie....

    OdpowiedzUsuń
  4. Niby nie mój klimat, ale recenzja kusi...
    Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!!