piątek, 1 czerwca 2012

Żelazny cierń - Caitlin Kittredge

Steampunk + dystopia. Wielki Cthulhu poleca(łby. Gdyby mówił). Niezwykła seria łącząca w sobie elementy science-fiction, antyutopii i przebogatej mitologii Lovecrafta.
W świecie maszyn, parowych silników i potężnych mostów, Aoife (EE-fah) czeka, aż nekrowirus, który przemienił w szaleńców jej najbliższą rodzinę, dosięgnie także i ją. Nie ma ucieczki przed śmiertelną chorobą... Póki jednak Aoife może samodzielnie myśleć, póki krew w jej żyłach płynie, dziewczyna uczy się wymarzonego fachu w szkole inżynierów.
Pewnego dnia Aoife dostaje list od brata, w którym ten prosi ją o pomoc. Conrad uciekł z domu zaraz po szesnastych urodzinach i słuch po nim zaginął. Dziewczyna, w towarzystwie przyjaciela, Cala oraz dziwnego przewodnika, Deana, wyrusza do domu swego ojca, jedynego miejsca, do którego mógł udać się Conrad, gdy porzucił pogrążającą się w szaleństwie rodzinę. Niebezpieczna wyprawa przynosi Aoife wiedzę. Wiedzę, której posiąść nie powinna i która ściąga na nią śmiertelne niebezpieczeństwo.

Aoife mieszka w innym świecie niż nasz. W jej świecie ludzie są zarażani nekrowirusem przez który szaleją. I tak też stało się z matką i bratem dziewczyny. Teraz kiedy zbliżają się jej szesnaste urodziny wszyscy wokół spodziewają się, że i ona także oszaleje. Pewnego dnia dostaje list od brata. Pisze w nim, że potrzebuje jej pomocy. Mimo swoich wątpliwości czy brat to pisał w pełni świadomości postanawia wysuszyć w drogę, w poszukiwanie domu ojca, lecz nie jest to takie łatwe, gdyż nie można opuścić pilnie strzeżonego miasta. 

Świat, w którym rządzi państwo, które dyskryminuje i likwiduje wszystkich, którzy się sprzeciwiają ich zasadom bądź wykażą krztę oznaki zarażenia nekrowirusem, jest światem, który absolutnie wciągnie czytelnika i nie pozwoli wyrwać się z niego choć na chwilę. Jedna rzecz tylko może to zrobić, ostatnia kartka w książce. Kartka, która poruszy każdego, że jest to już koniec i która sprawiła, że chcę sięgnąć jak najszybciej po następną część.

Dzięki wciągającemu trypowi książki czyta się ją bardzo szybko i z poczuciem spełnienia, które poszerza znacznie naszą wyobraźnię. Nekrowirus jest to rzecz, która wytwarza najwięcej zdarzeń i bohaterów fantastycznych, którzy moim zdaniem spodobają się nie jednemu odbiorcy. Przygoda w którą wyruszy Aoife wraz z przyjacielem poruszy nie jedne serce czytelnika. Słabości, pomoc bliźniego, ukrywanie swoich słabości by pomóc innemu i kilka innych wydarzeń są to rzeczy przez które bardzo spodobała mi się ta książka i które przechyliły moje wrażenia na pozytywne.

Ocena 6/6
Za książkę serdecznie dziękuję!!

11 komentarzy:

  1. Brzmi naprawdę ciekawie, to science fiction i klimaty Lovecrafta... Dziwne ale interesujące, mam nadzieję, że kiedyś poznam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety ta książka mnie nie przekonała do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uuuu bardzo wysoka ocena :D Czekam na tą książkę, aż mi znajoma wyśle :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam na tę książkę ogromną ochotę, jednak jeszcze nie udało mi się jej dopaść. Mam nadzieję, że nastąpi to jak najszybciej, bo lektura zapowiada się naprawdę interesująco. :>

    OdpowiedzUsuń
  5. Z chęcią przeczytam, jak nadarzy się okazja :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Już od jakiegoś czasu (czyt. jakiś paru recenzji) mam na nią wielka ochotę !!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem coraz bardziej ciekawa tej książki. Mam nadzieję, że będzie mi dane szybko ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Tyle różnych opinii no ;>
    Kiedyś się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tę książkę już od dawna mam na oku. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. twórczości Lovecrafta nie znam, choć Cthulhu nie jest mi obce. mimo wszystko s-f to jednak nie moja bajka.

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetna książka. Ostatnio nawet drugi raz ją przeczytałam. Muszę dorwać drugi tom jak już się ukaże:))
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!!