czwartek, 21 czerwca 2012

Cień doskonały - Brent Weeks

Poznajcie początki historii Durzo Blinta,  które zostały opisane w tej oryginalnej mikropowieści. Akcja „Cienia doskonałego” jest osadzona w świecie trylogii „Anioła Nocy”, stworzonej przez bestsellerowego autora Brenta Weeksa.
Gaelan Gwiezdny Żar jest farmerem, szczęśliwym w roli męża i ojca; wiedzie żywot ostrożnego, spokojnego i prostego człowieka. Jest także nieśmiertelny i nie ma sobie równych w sztuce wojny. Na przestrzeni stuleci nosił wiele twarzy, żeby ukryć swój dar, ale nie nadaje się na człowieka, który nie rzuca się w oczy – zbyt często zostaje bohaterem i jego imiona przechodzą do legendy: Acaelus Thorne, Yric Czarny, Hrothan Żelaznoręki, Tal Drakkan, Rebus Zwinny.
Gaelan zostaje zmuszony do przyjęcia zlecenia od pięknej kurtyzany, a zarazem władczyni świata przestępczego, Gwinvere Kireny, polegającego na  zlikwidowaniu najlepszych zabójców świata. Wtedy okazuje się, że wiedza, którą posiadł, może zniszczyć wszystko, w co dotąd wierzył. 

Gaelan Gwiezdny Żar nie jedno w swoim życiu przeżył. Żyje już setki lat i nie jedno przeżył. Potrafi nawet przesiedzieć w ustępie pełnym ludzkich odchodów by zlikwidować człowieka na którego dostał zlecenie. Teraz wiedzie życie spokojnego męża i ojca, lecz to tylko zewnętrzny, pozorny obraz jego życia. Gwinvere to kobieta, która najpierw go uwiodła i wysłała za nim osobę, która go śledziła, w ostatecznym rozrachunku zaproponowała mu współpracę. Zlecenie, które polegało na wymordowaniu wszystkich najlepszych zabójców świata. 

Sięgnęłam po tę mikropowieść, bo bardzo chciałam poznać coś z serii,, Anioła Nocnego", mimo że nie poznałam ani jednej książki z trylogii to mam już za sobą jej dodatek. Książka mi się spodobała, pomimo, że nie znam ani bohatera, ani nie znałam jego historii, nadal jej za dużo nie poznałam, gdyż jest to książka o skromnych rozmiarach i za dużo z niej dowiedzieć się nie można, lecz kilka szczegółów zapadło mi w pamięć po tej lekturze. Jeszcze jedną rzeczą jaką wyniosłam z przeczytania tej książki jest to, że autor świetnie prowadzi język oraz bieg historii. 

,,Cień doskonały" jest to skromna książka, z niewielką, choć może jak na takie rozmiary to wielką, ilością wątków. Książkę czyta się bardzo przyjemnie, a autor, który oprócz niebezpieczeństwa jakie niesie ze sobą płatny zabójca, wtrącił nam humor, który idealnie wpasował do biegu wydarzeń i który bardzo mi przypasował. ,,Cień doskonały" jest idealna pozycja dla osób, które chcą sięgnąć po trylogię ,,Anioła Nocy" i która na pewno potrafi zachęcić by pochłonąć resztę książek z serii.

Ocena 5,5/6
Za książkę serdecznie dziękuję!!
 


7 komentarzy:

  1. Jestem ciekawa, zarówno tej książki jak i całej trylogii "Anioła Nocy". Więc pewnie po nią, w najbliższym czasie, sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak zawsze kusisz i kusisz:D. Polecę ten cykl swoim znajomym. Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Za serię mam ogromną ochotę się zabrać niebawem!

    OdpowiedzUsuń
  4. To jedyna podobna seria, na którą mam ochotę :) Chętnie sięgnę!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam trylogii Anioła Nocy ale z chęcią bym się z nią zapoznała :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Coś mi się ta książka kojarzy, ale nie wiem co jak i gdzie.. trochę mnie do niej coś przyciąga, więc możliwe, że za jakiś czas po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Przeczytał mi spodobał mi się. Jest wart swojej ceny. Co do humoru, to go nie dostrzegłam, ale mnie trudno rozbawić, więc nie ma w tym nic dziwnego. ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!!