poniedziałek, 7 maja 2012

Nowa ziemia. Świat po wybuchu - Julianna Baggott

Świat po wielkich eksplozjach.
Szesnastoletnia Pressia mieszka w gruzach z innymi zmutowanymi, którzy ocaleli po Wybuchu.
Partridge wychował się w sterylnej Kopule pośród nielicznych Czystych.
Oboje uciekają. Pressia – przed poborem do militarnej organizacji, Partridge – przed ojcem tyranem.
Ich spotkanie zmieni bieg historii Nowej Ziemi...



Premiera: 9 maj 2012 






Pewnego dnia nastąpił Wybuch, który zmieniła cały świat. Było to ponad dziewięć lat temu. Teraz społeczeństwo próbuje przystosować się żyć w nowych warunkach. Pressia należy do ludzi, którzy zostali poszkodowani, a mianowicie zostali zdeformowani. Ona sama ma lalkę zamiast ręki, która się stopiła podczas Wybuchu. Partridge mieszka w Kopule, miejscu gdzie żyją Czyści, czyli niezdeformowani, ale czy mimo tego szczęścia życie tam jest w pełni szczęśliwe? Dla niego nie. Pressia ucieka od władzy, Partidge od ojca, ich losy się spotykają, lecz jaki skutek przyniesie to dla ludzkości?

Książka ,,Nowa Ziemia" dość niespodziewanie znalazła się w moich rękach. O książce jeszcze nie było żadnych informacji w internecie, kiedy po raz pierwszy ją trzymałam, lecz gdy tylko dowiedziałam się o czym ona jest wiedziałam, że mi się spodoba i się nie pomyliłam. Gdy tylko zaczęłam czytać tę książkę zatraciłam się w jej świecie pełnym deformacji, prób przetrwania po zmianie zniszczenia świata, a także ludzi, którzy próbują stać się idealnymi.

Dla mnie największym plusem w tej książce są bohaterowie. Uważam, że autorka idealnie ich wykreowała. Pressia, która w swoim życia straciła praktycznie wszystko, jest osobą twardą, nie bojącą się stworów, które czyhają na ludzi, silną, skora do pomocy. Partidge, który chce odnaleźć matkę sprzeciwia się  ojcowi, mimo że poprzez wychowanie w Kopule stał się trochę naiwny, lecz próbuje odkryć prawdę, nawet jeśli okazałaby się najczarniejsza pośród wszystkich.

Książkę czyta z wielkim zaciekawieniem, jak potoczą się dalej losy ludzi, którzy zostali potraktowani tak okrutnie przez los, czy bohaterom  uda się coś zmienić by polepszyć swój los, czy uda im się uniknąć władzy, która chce wytoczyć wojnę w której pionkami ma być pokrzywdzona ludność Wybuchem. A odkrywanie co raz to nowych tajemnic nie pozwala nam już się oderwać od książki.

Ocena 6/6
Za książkę serdecznie dziękuję!!

10 komentarzy:

  1. Mam w planach. Kilka dni temu zamówiłam tę książkę na przedsprzedaży. ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapowiada się ciekawie.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapowiada się ciekawa książka. Na pewno postaram się ją jak najszybciej dorwać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mnie zaciekawiła powyższa książka. Zresztą twoja wspaniała recenzja i wysoka nota, tylko utwierdzają mnie w przekonaniu, że warto przeczytać ,,Nową ziemię''.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem zachwycona tą historią i cieszę się, że i Tobie się spodobała ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Recenzja jak i książka interesujące :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj bardzo chcę przeczytać... bardzo

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam wielką ochotę na tę powieść. Na pewno ją przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Książka jest właśnie w drodze do mnie. Wysoka nota, ciekawa recenzja- już nie mogę doczekać się na mój egzemplarz :)

    Zaprosiłam Cię do zabawy oTAGowana :0 Szczegóły na moim blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. oTAGowałam Cię.
    szczegóły u mnie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!!