poniedziałek, 9 stycznia 2012

Mrok - Marianne Curley

Drugi tom niezwykłej trylogii o Straży – tajemniczej organizacji strzegącej ludzkiej historii. Tym razem narratorami opowieścią są Isabel i tajemniczy Arkarian.
Isabel i Ethan, do których dołączył teraz wciąż sceptyczny wobec zadań Straży Matt, muszą udać się w podróż inną niż wszystkie. Arkarian, mistrz Ethana, został uprowadzony przez akolitów chaosu i uwięziony w koszmarnym, pełnym najbardziej nieprawdopodobnych stworzeń, świecie. Trybunał nie zgadza się na akcję ratunkową, jednak Isabel, której więź z Arkarianem jest coraz silniejsza, nie zważa na konsekwencje! Dziewczyna namawia Ethana i swego brata, by postawili wszystko na jedną kartę i zaryzykowali przyszłość swoją i całej organizacji...




 Pierwsza cześć ,,Straż" była to książka , która stała przez jakiś czas na mojej półce nieprzeczytana, co okazało się wielkim błędem z mojej strony. Gdy zaczęłam czytać wsiąknęłam w świat książki. Kiedy otrzymałam drugą część ,,Mrok" nie popełniłam tego samego błędu co wtedy, od razu zaczęłam ją czytać.

Strażnicy Veridianu spotykają na swojej drodze kolejne przygody i przeszkody. Matt, który niedawno dołączył do Straży odbywa treningi, lecz nie ujawnia się jego żadna moc i z tego powodu nie może odbywać misji, czyli podróż w czasie. Arkarian został porwany przez Zakon Chaosu. Bez niego zaszły wielkie zmiany w przeszłości, które wpłynęły na teraźniejszość.

Drugie spotkanie z bohaterami było równie zaskakujące i bardzo miłe. Czytając książkę ciągle pozostawała we mnie ciekawość co dalej będzie, jak potoczą się losy bohaterów, gdzie dalej będą podróżować. Co stanie się z Arkarianem, czy zdołają go uratować. W tej części poznamy już wszystkich dziewięciu Strażników Veridianu z czym wiąże się wiele wątków i nie zawsze sympatycznym stosunkiem do siebie.

Narratorami w tej części trylogii jest Isabel i Arkarian. Z punktu widzenia Isabel poznamy zmagania z pilnowaniem przeszłości, które bez Arkariana zaczynają coraz częściej kończyć się niepowodzeniem. Razem z nią zaobserwujemy zmiany w teraźniejszości oraz to co najciekawsze plany i próby uratowania Arkariana. Mimo iż mistrz został porwany jego narracja trwała dalej. Znajdziemy w niej dużo opisów pobytu jego w najciemniejszym miejscu we Wszechświecie.

Muszę przyznać, że bardzo podobają mi się okładki książek. Pierwszej części jak i tej nawiązuje ona idealnie do tekstu oraz podróż w czasie, co jest tematem książki. 

,,Mrok" jest to książka pełna magii, która zaczaruje czytelnika, by podróżował w czasie razem z bohaterami. Książka jest warta przeczytania, by podczas czytania przebyć wspaniałą, pełną napięcia podróż po różnych czasach i miejscach.

Ocena 6/6 
Za książkę bardzo dziękuję!!

9 komentarzy:

  1. Słyszałam już naprawdę wiele dobrego o tej serii i chyba przekonam się w końcu, bo kusi mnie coraz bardziej. Widzę też, że to moje klimaty, więc może i mi się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam tę książkę na półce i niedługo się za nią zabiorę. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie miałam jeszcze możliwości zaglądnięcia do tej książki, bądź też do pierwszej części. Jednak są to pozycje, które bardzo chciałabym poznać!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta seria na razie jeszcze przede mną. Ale zdecydowanie muszę się za nią zabrać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Skusiłam się, tylko zacznę od pierwszego tomu :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiele osób chwali sobie te pozycje, więc i ja po nie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Musze chyba w końcu zapoznać się z tą serią. Jak na razie to czytam o każdym tomie same pozytywne recenzje :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. nigdy o niej nie słyszałam, ale widzę, że będę musiała nadrobić braki. zapowiada się ciekawa lektura.

    OdpowiedzUsuń
  9. Kusi mnie w niej okładka, opis, teraz także Twoja recenzja :) Wkrótce będę musiała nadrobić braki :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!!