poniedziałek, 5 grudnia 2011

Gej w wielkim mieście - Mikołaj Milcke

Jeszcze wczoraj wieczorem byłem szczęśliwy. Miało się spełnić moje wielkie marzenie. Miałem jechać do Warszawy…
 Tak zaczyna się debiutancka powieść Mikołaja Milcke. Główny bohater jest homoseksualistą, za kilka dni ma rozpocząć studia na Uniwersytecie Warszawskim. Wyjeżdża z prowincjonalnego miasteczka na wschodzie Polski do wymarzonej stolicy. Opuszcza dom, w którym nigdy nie czuł się szczęśliwy. Wierzy, że teraz rozpocznie nowe życie, zostawiwszy za sobą rodzinne problemy i zaściankowy sposób myślenia.                 
Ale wyjazd do Warszawy to przede wszystkim podróż w głąb siebie. Z nieśmiałego i pełnego marzeń chłopca nasz bohater przeistacza się w dojrzałego mężczyznę. Spełnia swoje marzenia – także te o wielkiej miłości. Jednak jej smak nie zawsze będzie słodki. Wielkie miasto brutalnie zweryfikuje jego plany, a kłopoty pojawią się szybciej, niż sam przypuszcza…


Dobry tytuł książki to podstawa. Kiedy spotkam się z nową książką pierwsze co robię czytam tytuł. Po przeczytaniu tytułu książki ,,Gej w wielkim mieście" od razu wiedziałam, że muszę tą książkę przeczytać i że na pewno mnie ona zaciekawi. Na początku jednak nie wiedziałam, że książka mnie tak poruszy.

Bohaterem książki jest pewien mężczyzna, który właśnie przeprowadza się do Warszawy. Na początku trochę zagubiony, ale po krótkim czasie zyskał znajomych i zadomowił się w stolicy Polski, która okazała się w całości inna niż jego rodzinne miasteczko. Przed znajomymi bał się ujawnić, że jest gejem. Nie spodziewał się tak dobrego odebrania tego od społeczeństwa. W stolicy było inne życie. Poznał faceta, w którym się zakochał, miał znajomych, z którymi lubił spędzać czas. Inaczej było w domu. Niemałe problemy z bratem oraz rodzicami.

Myśląc teraz o tej książce do głowy wpadają mi uczucia jakie czułam podczas czytania tej książki. Niesamowicie zadziwia, potrafi rozśmieszyć, niektóre fragmenty przeraziły mnie, wiele by ty wymieniać, ta książka dostarcza tylu emocji, ile stron w encyklopedii.

Wielkim plusem książki jest to, że nasz bohater nie jest sztuczny, nie przybiera stereotypów o które posądzamy homoseksualistów. Jest to bohater, którego możemy utożsamić z prawdziwym człowiekiem, być może nawet znajomym. Ktoś może powiedzieć, że to jest nie ważne, że ważne jest żeby książka się spodobała, lecz moim zdaniem taki element w tej książce jest bardzo ważny, gdyż potrafi ona skłonić nas do refleksji, o tym co myślimy o homoseksualistach, czy my pozytywnie na nich zareagowali.

,,Gej w wielkim mieście" jest to książka warta poświęcenia uwagi, kiedy ja osobiście zaczynałam ją czytać nie mogłam się od niej oderwać. Bardzo mnie zaciekawiła tematyka jaką porusza ta książka. Jest to pozycja, którą na pewno będę polecać znajomym, żeby koniecznie przeczytali.

Ocena 6/6
Za książkę serdecznie dziękuję!!

4 komentarze:

  1. Cieszę się, że tak wysoko oceniłaś tę książkę. I ja mam nadzieję, że niedługo dostanę ją w swoje ręce i przeczytam, bo bardzo mnie ta powieść zaintrygowała.

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam o tej książce kilka pozytywnych opinii. Ty na prawdę mnie zaciekawiłaś! ^^ Mam nadzieję ,że nie długo uda mi się tę książkę przeczytać. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka już za mną i również miło ją wspominam:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam nadzieję że uda mi się przeczytać tę książkę:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!!