poniedziałek, 31 października 2011

Kiedyś na pewno - Ewa Nowak

W swojej kolejnej książce Ewa Nowak przygląda się decyzjom, tym błahym i tym bardzo ważnym, jakie podejmują dwie przyjaciółki - licealistki, koleżanki Ani Sawickiej, bohaterki powieści Ogon Kici. Kamila i Dorota wiele czasu spędzają razem, dużo rozmawiają, ale czy łączy je prawdziwa przyjaźń, czy może jest to zwykła szkolna znajomość? Obie mają kłopoty w domu, nie układa im się w sprawach sercowych, a na dodatek ich wzajemne relacje zostają poddane ciężkiej próbie. Nie ma tu prostych rozwiązań i odpowiedzi. Dobro i zło wciąż się przeplatają - tak jak w realnym życiu. Bohaterki - podobnie jak każdy - popełniają błędy, ale w końcu umieją się do nich przyznać i zastanowić się nad sobą oraz swoim postępowaniem. I choćby dla owej chwili refleksji warto przeczytać tę książkę.



Głównymi bohaterkami ,,Kiedyś na pewno" są Kamila i Dorota, są to koleżanki z klasy Ani i Natalii, które poznałam już w ,,Drugi" oraz ,,Ogon Kici". Mimo nowych bohaterów autorka nie zapomniała poinformować nas co się dzieje u innych postaci, które już znamy. Nie ma o nich za dużo, ale zawsze czytelnik, który zna je już z innych książek może się dowiedzieć jak ich losy płyną dalej. 

Kamila jest tancerką i to nie byle jaką, w swojej dziedzinie odniosła już wiele sukcesów. Podczas jednego z obozów jej życie jak i kariera zaczyna się komplikować. W domu sytuacje też nie najlepiej się układa. Kamila to bohaterka, która przez wiele lat życia była zakochana w tańcu, przepełniał on większość czasu, gdy jej kariera się kończy ona próbuje znaleźć sobie nowe zajęcie. 

Dorota, najlepsza przyjaciółka Kamili, tak jak ona nie jest zadowolona ze swojego życia. Nie cierpi swojego wyglądu, uważa że przypomina konia. Rodzice, którzy są prawie cały rok po za domem, nie pomagają w rozwinięciu jej pasji. Dorota za każdym razem kiedy przyjeżdżają do domu odlicza dni, kiedy w końcu wyjadą. Oprócz swoich problemów Dorota nie chcąc dokładać przyjaciółce zmartwień postanawia na swój sposób rozwiązać ten problem przez co zdobywa nowy problem do zmartwień.

,,Kiedyś na pewno" to książka, w której znajdziemy mnóstwo problemów oraz próby poradzenia sobie z nimi na wiele sposobów. Może nie brzmi to za ciekawie, lecz książkę przyjemnie się czyta. Znajdziemy w niej kilka bardzo śmiesznych scen, które w większości są związane z Dorotą, natomiast Kamila przyniesie nam wiele zagadek oraz zaskoczenie w ich rozwiązaniu. 

Pomimo przeczytania już piątej książki pani Nowak w ciągu kilku ostatnich miesięcy nie mam jej dość, więc jak najbardziej polecam tę książkę jak i pozostałe, gdyż nie ma mogą się one znudzić i nie pozostawiają wrażenia, że dość już się przeczytało. 

Ocena 5/6
Za książkę bardzo dziękuję!

5 komentarzy:

  1. Nowak lubię, więc jak będzie okazja, z chęcią przeczytam tę książkę:)
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak już wielokrotnie wspominałam, bardzo lubię i cenię Ewę Nowak. "Kiedyś na pewno" jest jedną z moich ulubionych powieści z tej serii, a interpretacji tytułowych słów, którą przytoczyła bohaterka, używam do dziś ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ostatnio bardzo lubię czytać książki polskich autorów, lecz Ewy Nowak jeszcze nie miałam przyjemność poznać, dlatego z ogromnym zaciekawieniem chce poznać ,,Kiedyś na pewno''. Ciekawa jestem czy przypadnie mi ona do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Równiez czytałam i tez mi się spodobała :D Pani Nowak potrafi zaciekawić czytelnika :D Chętnie sięgnę po inne ksiażki tej autorki, z którymi nie miałam jeszcze styczności ^^

    OdpowiedzUsuń
  5. Książki Ewy Nowak z reguły mi się podobają więc myślę że w przyszłości sięgnę także po to.
    Większość książek, które tu poelcasz wydają się być interesujące ;)
    POZDRAWIAM ♥
    i zapraszam do mnie: http://ksiazki-dla-nastolatek100.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!!