poniedziałek, 29 sierpnia 2011

Raz wiedźmie śmierć - Kevin Hearne

Druga księga serii o Atticusie O'Sullivanie, ostatnim druidzie - a zarazem najśmieszniejszym, najbardziej zwariowanym i najbardziej zapadającym w pamięć bohaterze urban fantasy od czasów Harry'ego Dresdena Jima Butchera!
2100-letni Atticus O'Sullivan, ostatni z druidów, odkrywa, że po zabiciu pewnego celtyckiego boga (zajrzyj do pierwszego tomu serii, Na psa urok ) stał się niespodziewanie popularny. Bogowie z najróżniejszych panteonów życzą sobie nagle, by sprzątnął ich rywali, przede wszystkim boga piorunów Thora. To dopiero początek kłopotów Atticusa. Oto do jego drzwi puka Kojot, indiański bóg-oszust, i żąda, by druid unicestwił demona polującego na ludzi w okolicy. Horda bachantek  z Las Vegas chce zająć senne miasteczko i uczynić z niego kolejne gniazdo rozpusty. A na dodatek na życie druida i jego przyjaciół dybią diaboliczne nazistowskie wiedźmy, polujące też na atrakcyjny polski sabat pod wodzą Maliny... I po czyjej stronie stanie rosyjski rabin, upadły anioł z piątego kręgu piekła Dantego? Atticusowi pomagają zwilkołaczony wiking i sprawniczony wampir - czy jednak tym razem to wystarczy, by ujść z życiem?

Do sięgnięcia po pierwszą część miałam wielkie wątpliwości, ani opis książki, a tym bardziej tytuł,,Na psa urok" wydawało mi się, że będę się przy książce męczyć, gdyż mi się ona nie spodoba, lecz po przeczytaniu już pierwszego rozdziału bardzo mnie ona zaciekawiła. Po przeczytaniu jej wiedziałam, że jest to teraz jedna z moich ulubionych książek, które do tej pory czytałam. Z niecierpliwością czekałam na drugą część, moje małe szczęście, że długo czekać nie musiałam.

Atticus po zabiciu celtyckiego boga stał się wielce sławny, lecz nie na jego korzyść, gdyż co róż przybywają przeróżne stworzenia by go zabić. Tak jak i w pierwszym tomie jak i tutaj znajdziemy szczegółowo opisane walki głównego bohatera. Autor by nie zanudzać tych czytelników, którzy nie lubią obszernych opisów dodał szczyptę humoru do każdego pojedynku. Jednak nie z robił z tego komedii, po prostu czytając pojawia nam się uśmiech na twarzy. Pojawia nam się humor, który idealnie jest wpasowany w szybką i zaciętą przemoc.

W tym tomie jak i poprzednim znajdziemy irlandzkiego druida oraz polskie wiedźmy, lecz w tej części występują niemieckie wiedźmy oraz rosyjski rabin. Bardzo się cieszę, że jest to książka w której występują bohaterowie z różnych państw. Większość autorów posługuje się postaciami z jednego państwa w którym są osadzone wydarzenia, a tu mimo iż historie dzieje się w Ameryce mamy europejskie postacie.
Wielkim plusem, który ucieszył mnie od razu kiedy wzięłam do rąk książkę jest to, że ten tom ma o 100 stron więcej od poprzedniego, a wiadomo więcej stron więcej przyjemności do czytania.

,,Raz wiedźmie śmierć" jest to książka dla każdego kto chce się oderwać na moment od rzeczywistości i zanurzyć się w świecie ostatniego druida.

,, - Skąd, do diabła, wytrzasnął pan granatniki?
- A, wyprzedaż garażowa po drugiej stronie ulicy - odparłem wymijająco..." - str.354
 

Ocena 6/6
Serdeczne podziękowania dla Wydawnictwa Rebis oraz  Panu Bogusławowi za egzemplarz książki!!

14 komentarzy:

  1. Widzę, że mamy podobne wrażenia po lekturze. Ciekawa jestem trzeciej części:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham tę serię :D I Atticusa przede wszystkim :D Chcę 3 część xD

    OdpowiedzUsuń
  3. @kasandra_85 @Cassiel Też nie mogę się doczekać trzeciej części. Cieszę się, że zostanie wydana jeszcze w tym roku.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie przeczytam:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jeszcze nie znam tej serii, ale skoro tak zachwalacie, to czas najwyższy się z nią zapoznać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Cytat bardzo lubię ,vył świetny XD Co do książki to tez ją kocham oczywiście :D A mam pytanie czy nie sądzisz , że jednego brakowało tej ksiazce? A dokładniej , że brakowało Latającego Potwora Spaghetti tylko ? XD No, a na trzecią część to czekam oczywiście z niecierpliwością :D

    OdpowiedzUsuń
  7. @tristezza to było niezłe, chyba powinnam zmniejszyć ocenę, bo to był wielki minus tej książki, jak autor mógł popełnić taką gafę?

    OdpowiedzUsuń
  8. Chyba muszę rozejrzeć się za pierwszą częścią tego cyklu; coraz bardziej się do niego przekonuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. celtycki krąg, druidzi i przystojniak na okładce mnie przekonują ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam pierwszą część w planach od jakiegoś czasu, chociaż chętnie zaczęłabym od drugiej :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Hmm, rzadko w fantastyce miewamy swojskie klimaty. Trzeba będzie zrobić małą rundkę po sklepach :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo się cieszę, że tak bardzo podoba Ci się ta seria, bo sama mam na nią chrapkę ;D
    Haha, międzynarodowe wiedźmy :D Z tym się jeszcze nie spotkałam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Tak strasznie chciałabym już zacząć tą serię! Ale niestety, okazja nie przychodzi :(

    OdpowiedzUsuń
  14. No masz ci los! Teraz to ja wręcz muszę to przeczytać...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!!